024-82 00 778 info@aabeve.nl

Als bedrijf profiteren van Instagram

Het gebruik van Instagram is enorm gestegen. Dit heeft mede te maken met de problemen over privacy waar Facebook de laatste tijd mee is geconfronteerd. Overigens in Instagram ook eigendom van Facebook. Bedrijven, die actief zijn op Instagram, verwachten dit jaar een stijging van de omzet via Instagram 49% naar 71%. Of u nu splinternieuw op Instagram bent of uw bestaande Instagram-aanpak wilt herzien, hieronder vindt u enkele ideeën om als bedrijf te profiteren van Instagram.

Vertaling van Instagram-teksten

Net als voor het vertalen van allerlei andere teksten, kunt u ook voor het vertalen van Instagram-teksten bij Aabévé Vertaalbureau terecht. Het is van groot belang, dat ook deze teksten juist worden vertaald. U voorkomt daarmee, dat Instagram-volgers zich van u afkeren, omdat ze (bijvoorbeeld automatisch vertaalde) berichten niet begrijpen of vertrouwen.

Wilt u uw Instagram en andere sociale mediateksten op regelmatige basis door ons laten vertalen, dan kunnen we daar afspraken over maken. Neem vrijblijvend contact met ons op via 024-8200778 of mail ons. Wij helpen u graag.

Niet voor niets is Aabévé Vertaalbureau al  meer dan 30 jaren actief in de vertaalbranche. Alle documenten en teksten die aan ons worden verstrekt, worden strikt vertrouwelijk behandeld.

Ken uw doelgroep

Als uw doelgroep niet op Instagram staat, heeft het weinig zin om hier veel tijd en geld aan te besteden. Als het wel zo is, zal het benaderen van hen op Instagram zeker een continue proces zijn.

Demografie: Instagram kan u informeren over woonplaatsen, leeftijden
Accounts: informatie over de manier van leven en de perspectieven
Gedrag: wanneer zijn ze het meest actief, waaraan voldoen ze en welke foto’s/video’s vinden ze leuk?
Tips: upload niet meer dan 3 keer per dag om fans niet af te schrikken. Op donderdag en vrijdag is de interactie het hoogst!
Berichten: moeten interessant, snel en relevant zijn! Maak gebruik van internationale rages. Zorg dat u snel reageert op uw doelgroepen!
Suggestie: adverteer niet constant over uw bedrijf, concentreer u op wat de doelgroep wenst!
Branding: gebruik videoclips en afbeeldingen om te helpen de zichtbaarheid van uw merk te beïnvloeden. Deze verbeteren uw merknaam en zorgen voor verbinding tussen uw organisatie en uw (potentiële) klanten.

Communicatie

Gebruik speciale hashtags om fans te triggeren. Gebruik in elk geval een hashtag voor een doel zoekwoord. Kies niet voor gewone hashtags, zoals #pizza of #happy omdat ze eenvoudigweg veel te veel worden gebruikt. Probeer een evenwicht te vinden tussen regionale en mondiale hashtags in uw artikelen. Stel een gratis geschenk ter beschikking of organiseer een prijsvraag. Dit zal uw bereik en interactie extra vergroten.

Instagrambereik

Het grootste deel van het websiteverkeer op Instagram is afkomstig uit de Verenigde Staten, Brazilië en Rusland. Maar de Verenigde Staten heeft maar 20% van het marktaandeel. Instagram is ook op grote schaal prominent aanwezig in 41 verschillende andere landen, waaronder Argentinië, Canada, Denemarken, Qatar, Zwitserland en de Verenigde Arabische Emiraten. Internationale merknamen moeten overwegen hoe ze het beste kunnen communiceren met hun verschillende doelgebieden, waarbij zowel vertaling als lokalisatie worden gebruikt.

Emoji’s

Denk na of emoji’s in uw artikel moeten worden opgenomen. Volgens Grow Social heeft praktisch 50% van alle ondertitels op Instagram ten minste 1 emoji, maar hun aantrekkingskracht verschilt van land tot land. Engadget meldt dat inwoners van Finland de emoji’s het meest gebruiken (63%), gevolgd door Frankrijk (50%), het Verenigd Koninkrijk (48%), Duitsland (47%), Italië en Rusland (beide 45%), Spanje (40%) en Japan (39%).

Reclame en marketing van influencers

Influencers zijn vooral op Instagram prominent aanwezig. Gebruik daarom, indien mogelijk, essentiële leiders in uw specifieke branche, om u daarmee te richten op uw doelgroep en merkidentificatie.