Tel. 024-8200778
Aabévé Vertaalbureau
  • Vertalen
  • Duits
  • Engels
  • Frans
  • Italiaans
  • Spaans
  • Alle talen
  • Offerte
  • Referenties
  • Actueel
  • Inhoud
  • Contact
  • Zoek
  • Menu Menu
U bevindt zich hier: Home1 / Blog2 / Google verandert de zoekresultaten
  • Google verandert de zoekresultaten


    Vraag nu uw offerte aan!
    Google verandert de zoekresultaten

Google verandert de zoekresultaten

Terwijl je vroeger nog een papieren telefoongids en gouden gids op het schap had liggen, gebruikt iedereen nu al jarenlang alleen nog maar zoekmachines op internet om iets op te zoeken. Voor bedrijven zijn de resultaten in die zoekmachines van levensbelang. De allergrootste en meest gebruikte is Google. Er is inmiddels een enorme markt ontstaan van bedrijven, die zich (zeggen te) specialiseren in positieverbetering in zoekmachines. De veel gebruikte kreet “wij zorgen ervoor, dat u op de 1e pagina in Google verschijnt”, kan dan ook zelden of nooit worden waargemaakt.

Dat dit niet kan heeft verschillende oorzaken. Allereerst is daar het enorme aantal resultaten dat op vrijwel elke zoekopdracht verschijnt en waarvan er maar 10 op de 1e pagina kunnen staan. Ten tweede is de zoekmachine van Google inmiddels zo slim geworden, dat ze direct in de gaten heeft, als er wordt geprobeerd om de regels te omzeilen. Google verandert nu de zoekresultaten en geeft bovendien voorrang aan snelle mobiele websites.

Ads

Google is gratis voor gebruikers die zoeken en voor bedrijven, die hun pagina’s in Google willen laten zien. Maar omdat iedereen op de 1e pagina wil staan en dat niet mogelijk is, heeft Google Ads (voorheen Adwords) uitgevonden. Via deze onvolprezen melkkoe stromen dagelijks miljoenen, zo niet miljarden euro’s richting de bankrekening van Google. Ads is een advertentieprogramma, waarmee een plekje in de resultaten kan worden gekocht. Dit gebeurt via het bieden op een bepaalde positie. Hoe hoger er wordt geboden hoe groter de kans is om hoog in de resultaten te komen. Elke keer als er dan op zo’n link wordt geklikt, worden de kosten daarvoor door Google aan het bedrijf doorberekend.

De hoogte van het bod wordt bepaald door de populariteit van het zoekwoord. Wilt u bijvoorbeeld met het woord “hotel” bovenaan de 1e pagina komen, dan zal een zeer hoog bod daarvoor nodig zijn. Om ervoor te zorgen, dat een bedrijf aan het einde van de maand niet direct het faillissement moet aanvragen, moet ook een maximaal te besteden bedrag per dag worden opgegeven.

Maar ja, stel dat u voor een bepaald woord € 5,00 biedt en uw dagbudget is € 50,00, dan is dit budget na 10 kliks al op. En dan mag u nog blij zijn als er van die 10 kliks daadwerkelijk 1 geïnteresseerde koper overblijft. Met een dagbudget van € 50,00 is een bedrijf op jaarbasis dus € 18.250,00 kwijt voor slechts 1 zoekwoord. Voor kleinere bedrijven is dit uiteraard totaal onhaalbaar. Bedrijven als Bol.com en Coolblue besteden miljoenen euro’s aan Google Ads.

Andere zoekresultaten

Als er nu een zoekwoord wordt ingegeven in Google is de kans groot dat de bovenste zoekresultaten naar verschillende pagina’s van dezelfde website leiden. Omdat Google de zoekmachine voor iedereen en elk bedrijf wil zijn, onderneemt het nu stappen om dat te veranderen en belooft het dat de zoekresultaten diverser zullen worden.

Gebruikers zouden niet langer “meer dan twee aanbiedingen van dezelfde site in onze topresultaten moeten zien”, zei Google afgelopen week. De aanpassing wordt gezien als een mogelijkheid voor mensen om meer verschillende bronnen bovenaan een standaard Google-zoekopdracht te zien.

Meerdere zoekresultaten van dezelfde website kunnen verwarring creëren voor gebruikers, omdat het vaak moeilijk is om te onderscheiden welke pagina de beste is om de oorspronkelijke zoekopdracht in te vullen. Het kan bijzonder onbehulpzaam zijn wanneer een volledig domein de eerste pagina met zoekresultaten domineert.

Met deze nieuwe aanpak biedt Google andere bronnen een kans om de top te bereiken en de aandacht van zoekgebruikers te trekken. Het is ook een kans voor mensen om de informatie die ze ontvangen beter te evalueren als ze een controversieel onderwerp doorzoeken. Er zijn wel uitzonderingen voor websites met een sterke expertise over een bepaald onderwerp. “We kunnen er nog steeds meer dan twee laten zien in gevallen waarin onze systemen bepalen dat het vooral relevant is om dit voor een bepaalde zoekopdracht te doen,” zegt Google. (Oorspronkelijk bericht: Fortune)

Vertaler

Aabévé Vertaalbureau heeft voor vrijwel elke talencombinatie een vertaler beschikbaar. Voor de populaire talen zijn er uiteraard meerdere vertalers om uw documenten te vertalen en daarmede de levertijd zo kort mogelijk te houden. Voor de West-Europese talen, de meeste Oost-Europese talen, alsmede Arabisch, Chinees, Indonesisch en Japans kunnen we ook een beëdigd vertaler voor u inschakelen.

Aantal woorden

Een vertaler kan afhankelijk van de moeilijkheidsgraad van het document, gemiddeld zo’n 2.000 woorden per dag vertalen. Daarmede heeft u direct een indicatie van de levertijd. Als een document 10.000 woorden bevat zal de levertijd minimaal 5 werkdagen bedragen. We hebben het hier bewust over “minimaal”, omdat in de meest gunstige situatie voor u als opdrachtgever een vertaler direct aan de vertaling kan beginnen. Vrijwel altijd zijn vertalers al met opdrachten bezig en moeten die eerst worden afgemaakt, alvorens met een nieuwe vertaling te kunnen beginnen.

We proberen u echter wel zoveel mogelijk tegemoet te komen en altijd naar een oplossing te zoeken, die overeenstemt met uw wensen. Het verschuiven van opdrachten, die minder urgent zijn, kan daarvan een onderdeel zijn.

Wellicht ook interessant

Google gaat browsergeschiedenis automatisch wissen

Warren wil opsplitsing Facebook, Google en Amazon

Think with Google

Google verandert de zoekresultaten
Vraag nu een vrijblijvende offerte aan!

OFFERTE AANVRAGEN

    Beëdigde vertaling?
    JaNee

    Klantenwaardering

    Trustpilot

    Recente berichten

    • Vreemde talen in de Verenigde StatenVreemde talen in de Verenigde Staten12 januari 2021 - 09:05
    • Snelheid van een vertaalde websiteSnelheid van een (vertaalde) website5 januari 2021 - 12:34
    • Engelse vertaling vacatures standaardEngelse vertaling vacatures standaard28 december 2020 - 14:06
    • Marketingboost voor bedrijvenMarketingboost voor bedrijven23 december 2020 - 15:57
    • Welke taal wordt gesproken in IJsland?Welke taal wordt gesproken in IJsland?21 december 2020 - 15:17

    Alle berichten

    • Blog
    • Actueel
    • Blogarchief 2020
    • Blogarchief 2019
    • Blogarchief 2018
    • Blogarchief 2017
    https://www.aabeve.nl/wp-content/uploads/2020/10/Aabeve-widget.mp4

    Contact

    NEDERLAND:
    Arubaweg 14
    5451 GM Mill
    Tel. 024-8200778
    Contact via e-mail

    ​​BELGIË:
    www.aabeve.be
    Tel. 0800-231 10
    (gratis vanuit België)
    Contact via e-mail

    Geopend:
    ma. t/m vr.
    08.30-17.00 uur
    Gesloten:
    za. en zo.,
    erkende feestdagen.

    Vertalen

    Alle talen
    Arabisch
    Chinees
    Deens
    Duits
    Engels
    Frans
    Grieks
    Italiaans
    Noors
    Pools
    Portugees
    Russisch
    Spaans
    Zweeds
    Enzovoort

    Overig

    Colofon
    Cookies
    Disclaimer
    Over Aabévé
    Tolken
    Veelgestelde vragen
    VB Breda
    VB Eindhoven
    VB Nijmegen
    VB Zwolle
    Voorwaarden

    Kennisbank (1)

    Apostille
    Arabisch
    Beëdigd vertaler
    Beëdiging
    Blog
    Briefing
    Brontekst
    Chinees
    Deens
    Doeltekst
    Dubbele content
    Duits
    Engels
    Frans
    Grieks
    Griffie
    ISO-certificering
    Italiaans
    Klantenreacties
    Kwaliteitsgar.
    Levertijd
    Lokalisatie
    Moedertaal
    Native speaker
    Noors

    Kennisbank (2)

    Offerte
    Officiële docs
    Online vertaling
    PDF-docs
    Pools
    Portugees
    Privacy
    Proeflezen
    Revisie
    Russisch
    Spaans
    Specialisatie
    Talen Top 10
    Vertaalgeheugen
    Vertaalmachine
    Vertaaltechniek
    Vertalen
    Vertaler
    Videoclip
    Website
    Woorden tellen
    Woordprijs
    WordPress
    ZMO (SEO)
    Zweeds

    © Copyright Aabévé Vertaalbureau 2021
    • Twitter
    • Facebook
    • Youtube
    • LinkedIn
    • Tumblr
    • Pinterest
    Scroll naar bovenzijde
    Wij gebruiken cookies op onze website om de beste gebruikerservaring te bieden. Door te klikken op “Accepteren”, gaat u hiermee akkoord.
    Cookie settingsAccepteren
    Privacy & Cookies Policy

    Privacy Overview

    This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
    Noodzakelijk
    Altijd ingeschakeld

    Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.

    Niet-noodzakelijk

    Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.