Internationale markten betreden, welk bedrijf wil dat niet? E-commerce is een wereldwijde groeimarkt. De groei van online winkelen in bijvoorbeeld China en India is indrukwekkend. Voor verkopers is e-commerce eigenlijk zo eenvoudig, dat iedereen het volle marktsegment kan betreden.
Internationale markten betreden
Alleen omdat u nog niet helemaal klaar bent om volledig meertalig te worden op uw website, reclame en marketing, betekent dit niet dat u geen buitenlandse omzet kunt genereren. Elk bedrijf kan kleine acties opzetten om een meertalig element uit te testen. Het zal niet allesomvattend zijn en u moet niet verwachten, dat u opeens gigantische omzetten gaat halen. Maar het laten maken van een paar vertalingen kan de muur tussen uw winkel en de internationale kopers afbreken.
Internationaal transport
Internationaal transport is een goed voorbeeld van bedrijven, die de buitenlandse markten hebben veroverd. Zij vervoeren dagelijks producten naar andere landen. Wilt u ook opdrachten binnenhalen en nieuwe klanten vinden? Zelf op zoek naar meer omzet, maar weet u niet goed hoe u dat moet aanpakken? Wij hebben de sleutel tot uw succes. Wij zorgen ervoor dat nieuwe klanten u weten te vinden, overtuigd raken van uw diensten en contact opnemen.
En hoe we dat doen? Door uw potentiële klanten aan te spreken in de taal die ze het best en het liefst spreken. Namelijk, hun eigen taal. Niet in het Nederlands of in (steenkolen) Engels in Duitsland. In plaats daarvan zorgen we voor vertalingen naar het Duits in Duitsland, naar het Pools in Polen en naar het Spaans in landen waar men die taal spreekt.
Kleine aanpassingen, groot resultaat
Het gebruik van sociale-mediasites in e-commerce is een fantastische manier om gloednieuwe klanten te vinden. Sociaal netwerken zijn de droom van iedere marketingspecialist. Miljoenen, soms miljarden mensen die zich op één plek hebben verzameld, waarbij ze bereidwillig persoonlijke informatie aanbieden. U kunt deze informatie gebruiken om uw producten voor een globale doelmarkt te plaatsen zonder uw interacties volledig meertalig te hoeven maken.
Door gebruik te maken van een gerichte Facebook-advertentie, kunt u de regio of het land selecteren waarin u uw advertentie wilt zien verschijnen. Niet alleen dat, maar u kunt ook extra onderscheid maken op basis van interesse, leeftijd, geslacht en andere aspecten. Als u badkleding verkoopt, kunt u in de mondiale marketing stappen door een advertentie in het Spaans te maken, die is bedoeld voor personen op exotische Mexicaanse locaties.
Mobile first
Google hanteert voor de websitesnelheid tegenwoordig het “mobile first” protocol. Dat wil zeggen dat de posities van de zoekwoorden van een website grotendeels worden bepaald door de snelheid waarmee de pagina’s op mobiel worden geladen.
Een snelle internetverbinding en een snelle server waarop een website wordt gehost zijn daarbij dus van groot belang. Om te besparen op de kosten bieden veel bedrijven tegenwoordig complete pakketten aan.
Aabévé Vertaalbureau voor perfecte vertalingen
Hoewel veel ondernemers kiezen voor gratis tools als Google Translate, DeepL of Microsoft Translator, is dit voor professionele teksten af te raden. Fouten worden met dit soort programma’s snel gemaakt en dit komt niet heel professioneel over bij uw klant of leverancier. Het is daarom goed om te kiezen voor een betrouwbaar vertaalbureau, waarbij de teksten worden vertaald door mensen die perfect de taal beheersen.
Vertalers kunnen ook rekening houden met de gebruiken, cultuur en sociale aspecten in een ander land en dat is iets, dat vertaalmachines niet kunnen. Fouten in teksten op een website kunnen bezoekers afschrikken. Bovendien zijn verkeerde vertalingen geen reclame voor uw bedrijf en producten en zullen ze al snel de conclusie trekken, dat ze beter verder kunnen zoeken.
Begrijp culturele normen
Sociale normen kunnen heel erg verschillen van land tot land. Voer daarom een snelle Google-zoekopdracht uit voor uw item of branche en het land waarop u zich wilt richten. Misschien ontdekt u dat uw product daar andere normen heeft of zelfs helemaal verboden is. Verschillende landen hebben verschillende interpretaties van wat eerlijk is in advertenties.
Informeer bij een vriend of kennis in de betreffende regio! Als u daadwerkelijk een vriend in die regio heeft, neem dan contact op om ervoor te zorgen dat het materiaal geen enkele culturele weerstand ontmoet.
Internationale markten betreden en opschalen
Wanneer u aan internationaal publiek gaat leveren, is dit best ingewikkeld. Het is daarom belangrijk dat uw bedrijf klaar is om de activiteiten op te schalen om zowel de toegenomen verkoop als de verkoop in verschillende landen te beheren. Overweeg het automatiseren van orderroutering voor een snellere en meer accurate uitvoering. Deze en andere vormen van voorraadbeheer kunnen ervoor zorgen, dat uw nieuwe wereldwijde verkoop soepel verloopt in overeenstemming met uw huidige proces.
Conclusie
Deze tips zijn niet bedoeld om een volledig bloeiende internationale verkoopstrategie te creëren. Maar als u wilt experimenteren en uw vleugels een beetje wilt uitslaan, volg dan deze tips en kijk welk belang uw product in het buitenland kan genereren. Voordat u begint met uw buitenlandse avontuur is het ook zinvol om de informatie te bekijken, die te vinden is op de website van de Rijksdienst voor Ondernemend Nederland.
En voor de benodigde vertalingen kunt u natuurlijk terecht bij Aabévé Vertaalbureau. Een vrijblijvende offerte kunt u aanvragen door op onderstaande button te klikken. Of neem contact met ons op voor meer informatie.