Is Instagram het nieuwe advertentieplatform?
Bent u als bedrijf op zoek naar een andere betrouwbare online advertentiemogelijkheid? Dan is volgens marketingspecialisten Instagram de beste oplossing. Met meer dan een miljard maandelijkse actieve gebruikers, is Instagram één van de meest invloedrijke sociale medianetwerken ter wereld. Het is niet meer dan normaal dat merken een sterke aanwezigheid op dit platform willen hebben.
Volgens Instagram’s eigen interne gegevens volgen meer dan 80 procent van de gebruikers minstens één bedrijf online. Of het nu gaat om een grote onderneming of een kleine startup, het is duidelijk dat bedrijven een hoge mate van interactie en betrokkenheid bij hun doelgroep kunnen genereren.
Maar likes op je nieuwste foto krijgen is niet het einddoel van Instagram. Of u nu leads aan het voeden bent of een nieuw product presenteert, e-commerce-merken moeten actief proberen inkomsten te genereren met hun accounts.
Als u het goed doet, kan het Instagram-account op uw bedrijf een belangrijke bron van verkeer en inkomsten worden. Omdat winkelen op Instagram niet voor alle markten beschikbaar is, volgen hier een paar tips die alle e-commerce winkels kunnen gebruiken om de verkoop te vergroten:
- Richt u op het onderscheiden van uw inhoud
- Uw inhoud zal bepalend zijn of u uw producten op Instagram kunt verkopen. Als e-commerce-ondernemer moet u de interesses en eigenschappen van uw doelgroep al begrijpen.
- Nu moet u zich concentreren op het bieden van unieke inhoud, die inspeelt op hun interesses om hun aandacht te trekken. De inhoud van de concurrentie onderscheiden en dat betekent meer doen dan alleen professionele foto’s plaatsen.
Voor e-commerce merken is het een goede gewoonte om af te wisselen tussen promotieberichten waarin uw producten en lifestyleberichten worden gepromoot, die uw unieke merkimago cultiveren. Probeer altijd uw publiek te betrekken door vragen te stellen en reacties te vragen. Dit zal u helpen meer volgers te krijgen en de betrokkenheid bij alle berichten te vergroten.
Maximaliseer promotiekansen
Een paar tactieken kunnen een groot verschil maken. Vergeet niet om altijd een duidelijke call-to-action op te nemen in uw Instagram-berichten die consumenten vertelt waar ze het product op uw site kunnen vinden. Plaats een link naar uw website in uw bio om klikfrequenties te genereren!
Gebruik hashtags om het bereik van uw berichten uit te breiden. Gebruik een mix van merkgerelateerde hashtags en bredere hashtags met betrekking tot uw branche. Vergroot uw naamsbekendheid en maak het gemakkelijker voor nieuwe klanten om u te ontdekken via de zoekhulpmiddelen van Instagram.
Wedstrijden en weggeefacties zijn ook een geweldige manier om het publiek te laten groeien en toekomstige verkopen te genereren. Studies hebben aangetoond dat “Instagram-accounts die wedstrijden uitvoeren, tot 70 procent sneller groeien dan accounts die dat niet doen. Daarnaast genereren Instagram-wedstrijden 65 keer meer reacties en 3,5x meer likes dan reguliere posts. ”
Voor de beste resultaten organiseert u wedstrijden waarbij deelnemers een vriend moeten taggen in een opmerking bij uw bericht of een merkhashhag gebruiken in een bericht waarin een van uw producten wordt genoemd. De resulterende mond-tot-mondreclame zal uw merk bij meer mensen bekendheid geven. Vandaag een prijs weggeven kan morgen meer omzet opleveren.
Gebruik tools om uw account te laten groeien
Merken moeten veel werk verzetten voor het creëren van hoogwaardige inhoud, maar dit is lang niet het enige dat gedaan moet worden om geld te verdienen via een Instagram-account. Het gebruik van de kracht van Instagram-tools die veel van de “back-end”-taken automatiseren, zijn van vitaal belang voor de groei van uw account.
Tools zoals Kicksta helpen u bijvoorbeeld tijd te besparen door de groei van uw publiek te automatiseren door namens u de berichten van gebruikers in uw doelgroep te waarderen. Deze interacties leveren natuurlijke, organische groei op door geïnteresseerde gebruikers te helpen om uw merk te ontdekken. Dit zal natuurlijk uw aantal volgers vergroten.
Later is nog een geweldige tool waarmee u van tevoren uw Instagram-berichten kunt inplannen. Terwijl u analyses gebruikt om te bepalen wat de beste tijd is om een bericht te plaatsen om uw doelgroep te bereiken, kunt u door vooraf te plannen uw belichtingsmogelijkheden maximaliseren.
Door de belangrijkste verantwoordelijkheden van uw account te automatiseren en te stroomlijnen, heeft u meer tijd en energie in handen om de kwaliteitsinhoud te creëren, die nodig is om uw merk op Instagram te bouwen.
Gebruik de analytics, die tot uw beschikking staan
Om te begrijpen welke soorten berichten, en zelfs welke producten, de grootste aantrekkingskracht op uw doelgroep hebben, moet u de analysetools gebruiken. U krijgt daarmee heel veel inzicht in de prestaties van het account en de berichten.
Om te bepalen welke berichten het best presteren, kunt u doorgaan met het verfijnen van uw Instagram-inhoud, zodat u meer verkeer naar uw website kunt genereren. Merken kunnen aan de slag met Instagram Insights, een gratis tool die beschikbaar is voor zakelijke accounts. Deze tool houdt het bereik, de vertoningen en de interacties met uw berichten bij.
Dit helpt u niet alleen om te bepalen welke inhoud het best presteert; het biedt ook inzicht in de demografische gegevens van uw publiek. Dit maakt het gemakkelijker om aangepaste en lookalike doelgroepen te maken voor betaalde Instagram-advertentiecampagnes. Als u ze gebruikt om uw merkaandacht te vergroten, kunt u een betere ROI (return on investment) voor uw marketinguitgaven krijgen.
Het kan veel tijd kosten om het Instagram-account van uw merk om te zetten in een betrouwbare bron van inkomsten. Maar omdat u het publiek consequent hoogwaardige inhoud biedt en echte waarde toevoegt via de berichten, krijgt u zeer betrokken volgers, die bereid zijn om hun aandacht (en hun geld) te geven, terwijl ze scrollen door hun Instagram-feed. (Oorspronkelijk bericht: The Next Web)
Vertalen
Wij helpen u graag met het vertalen van uw documenten in allerlei talencombinaties. Ook als u een Instagram-account in een andere taal wilt aanmaken, kunnen wij de berichten daarvoor uiteraard ook voor u vertalen.
Wilt u informatie over een vertaling of wilt u direct een offerte aanvragen? Wij zijn u graag van dienst. U kunt ons mailen of bellen via 024-8200778 of 0485-455279.
Wellicht ook interessant
Het einde van Windows 7 nadert
Nepnieuws ook in gezondheidsartikelen
Kies altijd voor automatische updates