Meertalig betaald zoeken op internet
We kennen inmiddels Google al vele jaren als een onmisbare schakel om online bijvoorbeeld een antwoord te krijgen op onze vragen of producten te bestellen. En het moet al gek gaan als Google u niet kan helpen. Meertalig betaald zoeken op internet is een belangrijk onderdeel van Google.
Maar Google is er niet alleen maar om u te helpen. Ook de kas van Google wordt dagelijks met vele miljoenen gevuld door de advertenties (tegenwoordig heten ze Ads, voorheen waren ze bekend als Adwords).
Iedereen die een website heeft wil natuurlijk op pagina 1 te vinden zijn. Helaas is het wereldwijde aanbod van websites en de daarbij behorende zoekwoorden zodanig groot, dat dit (in elk geval voor nieuwe websites) vrijwel onmogelijk is.
Om u toch de mogelijkheid te geven om op de eerste pagina te komen, heeft Google jaren geleden het advertentieplatform Adwords c.q. Ads geïntroduceerd. Het is een soort veilingsysteem, waarbij de hoogste posities naar de hoogste bieders gaan. De biedingen die nodig zijn om bovenaan de eerste pagina te komen, zijn in de laatste jaren sterk opgelopen.
Bedragen van € 5,00 tot € 10,00 per klik op een zoekwoord zijn al zeker geen uitzondering meer. De kosten kunnen dus ook heel snel oplopen. U kunt wel een maximaal budget instellen, maar in de praktijk wordt dit ook altijd opgemaakt.
Meertalige websites
Veel bedrijven die meertalige websites hebben, doen mee aan Google Ads, omdat het de enige manier is om snel bovenaan de zoekresultaten te komen. Ook bedrijven, die een buitenlandse markt willen veroveren, kunnen bijna niet meer zonder Google Ads.
Vaak wordt bij de introductie van een nieuw product een flink budget gereserveerd voor reclame in kranten, radio, tv en tegenwoordig wordt een flink deel hiervan gereserveerd voor Google Ads.
Vertalen van betaalde zoekopdrachten
Het is van groot belang, dat zoekopdrachten op de juiste manier worden vertaald voor het gebruik in een ander land. Rekening houden met cultuur en sociale gebruiken is daarbij zeer belangrijk. Tenslotte kan een zoekwoord dat in het Nederlands wordt gebruikt in het Duits, Engels, Frans, Spaans of andere taal een hele andere betekenis hebben.
Bij Aabévé Vertaalbureau zetten wij zo mogelijk altijd native speakers (moedertaalsprekers) in voor de vertalingen, omdat zij als geen ander op de hoogte zijn van de cultuur en gebruiken in het andere land.
Wat is meertalige PPC?
Meertalige pay-per-click is een project voor betaald zoeken waarbij uw advertenties worden aangepast aan de buitenlandse markten op basis van hun taal, maatschappij en ook regio. Dit houdt in dat onder andere symbolen, afbeeldingen en kleuren worden gelokaliseerd om in het doelland geschikt te zijn.
Waarom zou u meertalig betalen per klik gebruiken?
Betaald zoeken is uitstekend voor het snel trekken van bezoekers naar de website en het daarna werven van klanten. Deze optie is uitstekend geschikt om u te richten op bepaalde doelgroepen, die geïnteresseerd kunnen zijn in uw producten of diensten.
Het belang van meertalig materiaal is daarbij essentieel. Als u dit goed aanpakt kan het een ongelooflijk effectieve techniek zijn om online nieuwe klanten te vinden.
In de veronderstelling dat u inmiddels al een marktonderzoek achter de rug heeft om te kunnen beoordelen of uw product of dienst geschikt is voor een ander land, beperken wij ons hier verder tot vertalingen.
Vertalen
Bij Aabévé Vertaalbureau kunnen wij zorgen voor het vertalen van uw zoekwoorden, titels, metatags en alt-teksten. Het is van groot belang om dit te laten uitvoeren als uw website al in concept gereed is. Dat wil zeggen dat de teksten op uw website ook al vertaald moeten zijn.
De vertaling van de bovenvermelde elementen is dan de laatste stap en de betreffende vertaler heeft dan voldoende context beschikbaar om een zo goed mogelijke keuze hiervoor te maken.
Wij kunnen vertalingen voor u verzorgen in vrijwel elke talencombinatie. En mocht u een exotische taal hebben, die wij zelf niet kunnen vertalen, dan kunnen wij u vaak toch helpen, dankzij onze samenwerking met internationale partners.
Uitbesteden
In de meeste gevallen zijn websites tegenwoordig zodanig uitgebreid, dat u al specialisten in dienst moet hebben om alles voor u te regelen. Veel bedrijven kiezen er dan ook voor om het bouwen van de website, het uitvoeren van de zoekwoordoptimalisatie en het gebruik van Google Ads uit te besteden.
Uiteraard hangt daar een prijskaartje aan, maar u mag ervan uitgaan dat een extern bureau deze taken veel sneller kan uitvoeren. Tenslotte zijn zij er dagelijks mee bezig, terwijl u of uw personeel normaliter andere werkzaamheden verricht. Het zal dus veel tijd kosten om u te verdiepen in de zoekwoordoptimalisatie.
Informatie of offerte
Wij zijn u graag van dienst met het vertalen van uw normale website teksten en de elementen, die deel uitmaken van de zoekwoordoptimalisatie. Neem contact met ons op als u hier vragen over heeft.
In elk geval is het zeer verstandig om ons in een vroeg stadium te betrekken bij uw plannen, zodat alles gestroomlijnd kan verlopen. U kunt ook altijd een geheel vrijblijvende offerte bij ons aanvragen. Wij helpen u graag!
Tip
Tenslotte nog een tip: als u de website nog moet laten bouwen en de teksten nog moeten worden geschreven, bewaar dan ook al deze teksten in een Word-document. Vaak worden teksten rechtstreeks ingevoerd in het content managementsysteem en dan is het veel lastiger om het aantal woorden te tellen.