Meertalige chatbots winnen terrein
Ze zijn al vrijwel niet meer weg te denken: de chatbots die u intussen op de website van vrijwel elk groot bedrijf tegenkomt. Maar wat is een chatbot eigenlijk? Een chatbot is het beste te vergelijken met de spraakassistent, die iedereen wel kent van de mobiele telefoon of de navigatie in de auto. U spreekt een vraag in en de spraakassistent geeft daar een antwoord op. Vaak is het antwoord goed, maar ook ook heel vaak niet. Een chatbot doet hetzelfde met dit verschil, dat u de vraag bij een chatbot moet intypen en bij een spraakassistent moet inspreken. Meertalige chatbots zijn niet meer te stuiten en winnen terrein, vooral bij grote bedrijven.
Veel bedrijven zetten een chatbot in om aanzienlijk te kunnen besparen op personeelskosten. De chatbots worden geprogrammeerd om antwoord te geven op de veelgestelde vragen, zoals “wanneer ontvang ik mijn bestelling”. De chatbots zijn te onderscheiden in de bots, die alleen maar een vooraf vastgesteld script afwerken en de meer intelligente (AI) bots, die in staat zijn om een antwoord samen te stellen op basis van een beschikbare database. Als de chatbot vastloopt op uw vraag, zal uiteindelijk iemand van de klantenservice worden ingeschakeld om uw vraag te beantwoorden.
Veel mensen haten chatbots
Veel mensen haten chatbots, omdat ze het niet prettig vinden om te moeten communiceren met een computerprogramma en eigenlijk van tevoren al weten dat hun vraag niet kan worden beantwoord. Maar voordat ze dan uiteindelijk een medewerker te spreken krijgen, moeten ze wel eerst langs de chatbot. De opmars van de chatbots lijkt echter niet meer te stuiten en u zult ze dan ook steeds vaker gaan tegenkomen.
Meertalige chatbots
Bedrijven, die internationaal producten aanbieden, zullen al vrij snel de stap zetten naar de recent ontwikkelde meertalige chatbots. Want ook als iemand redelijk goed Engels kan schrijven, zal hij of zij er toch te voorkeur aan geven om te communiceren in de moedertaal. Elk bedrijf dat internationaal wil groeien en chatbots wil inzetten, zal moeten investeren in een meertalige chatbot.
Voordelen van meertalige chatbots
- verhoogt het potentiële afzetgebied
- biedt een meer gepersonaliseerde klantervaring
- vergroot en verbetert het klantenbestand
- bespaart op personeelskosten
- biedt een oplossing in de eigen moedertaal van de bezoeker
Bouwen van een meertalige chatbot
Om een meertalige chatbot te kunnen gebruiken, zult u die zelf moeten bouwen met behulp van een chatbuilder of een extern bedrijf moeten inschakelen. Er zijn op internet diverse bedrijven te vinden, die u daarbij van dienst kunnen zijn.
Vertalen van de teksten
Bij Aabévé Vertaalbureau kunnen wij u prima van dienst zijn met het vertalen van de benodigde teksten voor de chatbot. We kunnen teksten vertalen in vrijwel alle talen. Wilt u een vrijblijvende offerte voor het vertalen van de teksten ontvangen? Maak dan gebruik van de aanvraagmodule door op onderstaande button te klikken of mail de documenten rechtstreeks naar ons. Uiteraard kunt u ook telefonisch contact met ons opnemen via 024 – 82 00 778.