Vertalingen op de klantenservice: waardevolle communicatie
Grenzen vervagen, talen niet!

Vertalingen op de klantenservice: waardevolle communicatie

Het is iets dat veel bedrijven over het hoofd zien, maar vertalingen voor de klantenservice kunnen heel waardevol zijn. Om klanten zowel in het Nederlands als in andere talen van dienst te kunnen zijn. Bijvoorbeeld bij de veel gestelde vragen, net als wanneer er iemand contact opneemt.
Wellicht zijn er over een aantal jaren geen vertalingen meer nodig, maar tot die tijd is een vertaalbureau een uitstekende keuze. Wij zorgen voor vertalingen van de veel gestelde vragen en andere communicatie. Dat voorkomt onduidelijkheid en zorgt juist voor een vriendelijke benadering van alle klanten uit binnen- en buitenland.

Automatische vertalingen niet altijd geslaagd

Vertalingen voor de klantenservice vragen om een investering, die u kunt omzeilen met automatische omzettingen. Google Translate is een bekende keuze, al wordt er ook gewerkt aan andere slimme vertalers. Die maken gebruik van neural machine translation. Het is een methode om technologie in te zetten voor een goede vertaling. Helaas lukt dat in de praktijk nog niet altijd goed.
Juist bij de klantenservice is het belangrijk om klip-en-klaar te zijn, in een taal die de klant spreekt. Spelfouten stralen af op de ervaren kwaliteit van de diensten en producten, waardoor het belangrijk is om daarmee op te passen. Zorg er in plaats daarvan voor dat de klantenservice thuis is in verschillende talen. Met veel gestelde vragen in de diverse talen, of met medewerkers die meerdere talen spreken.

Vertalingen op de klantenservice: waardevolle communicatie

Goede klantenservice staat voor goede kwaliteit

Veel klanten waarderen een goede klantenservice, vooral in de eigen taal. Het straalt af op de ervaren kwaliteit van de producten en diensten. Goede vertalingen bij de klantenservice zorgen er op die manier voor dat u klanten over de grens kunt aanspreken. U kunt eenvoudig laten zien dat u hoge kwaliteit te bieden heeft, door weg te blijven van spelfouten of vertalingen die niet beschikbaar zijn.
We vertalen regelmatig veel gestelde vragen, net als andere belangrijke informatie van de klantenservice. U kunt dan denken aan de voorwaarden voor de verzending, net als de procedure voor vragen of eventuele klachten. Door daar heel duidelijk over te zijn in de taal die de klant spreekt ontstaat er geen verwarring. Dat komt de waardering van uw bedrijf ten goede, zodat de investering in goede vertalingen zich dubbel en dwars terugbetaalt.

Vertaalbureau voor de klantenservice: veel gestelde vragen

Er zijn verschillende mogelijkheden voor vertalingen. We denken als vertaalbureau graag met u mee over de juiste teksten voor de klantenservice. We kunnen alle teksten vertalen of ons richten op specifieke wensen voor de website of uw bedrijf.
Benieuwd naar de kosten voor een vertaling of meer weten over de andere bedrijven die we daarmee helpen? Neem contact met ons op of vraag direct een offerte aan. We laten u graag weten wat de kosten zijn voor het vertalen van de teksten van de klantenservice. Als het gaat om de veel gestelde vragen of bijvoorbeeld om de verzendinformatie, net als de informatie voor klanten om contact met u op te kunnen nemen.